Procés de canvi i transformació a l’Escola Antònia Simó i Arnó

//Procés de canvi i transformació a l’Escola Antònia Simó i Arnó
Procés de canvi i transformació a l’Escola Antònia Simó i Arnó 2018-07-10T16:16:25+00:00

Project Description

Procés de canvi i transformació a l’Escola Antònia Simó i Arnó

Al llarg del curs 2017/2018 hem acompanyat al claustre d’educació infantil i primària de l’Escola Antònia Simó i Arnó en un procés de canvi que tenia com a gran objectiu la transformació de les pràctiques a l’aula a través de la conscienciació del “on estem” i “cap on volem anar”.

L’acompanyament va constar de 10 sessions presencials repartides al llarg de tot el curs i de sessions online que ajudaven a fer el seguiment de tot el procés.

El procés va tenir tres fases ben diferenciades:

  1. Explorem necessitats i obrim ells ulls. A través de diverses activitats i dinàmiques, vam poder fer instrospecció personal i de centre, que ens va servir per situar-nos i saber on érem. A partir d’aquí, vam veure exemples de centres innovadors que es troben en processos similars i d’altres que ja tenen més experiència i recorregut per tal de començar a codissenyar plegats la direcció del camí a seguir.
  2. Un cop teníem clar cap on anar, vam crear els equips impulsors i els equips motors. Els motor estaven formats pels docents de cadascun dels cicles, infantil, inicial, mitjà i superior i eren els que desenvolupaven les propostes d’aprenentatge per implementar a l’aula. Els impulsors, estaven formats per un membre de cadascun d’aquests cicles i es convertirien en els referents d’aquesta implementació, doncs serien les persones encarregades fer-ho i compartir-ho amb la resta del claustre.
  3. Cocreació de propostes d’aprenentatge en forma de productes mínims viables. A través de diferents activitats, els equips motors van anar desenvolupant propostes d’aprenentatge reals, assolibles i transferibles, per poder aplicar a l’aula, tenint en compte aquesta nova visió i camí que havíem decidit seguir. A Educació Infantil van desenvolupar un projecte de decoració dels espais de l’escola, a cicle inicial un projecte gamificat relacionat amb el barri, a cicle mitjà el disseny d’un berenar final de curs i a cicle superior, el disseny de la festa final de curs.

Després de dissenyar les propostes d’aprenentatge els docents les van anar implementant a l’aula i van anar compartint amb la resta el procés. Finalment, com a tancament del procés, es va compartir tots aquells aprenentatges de les tres fases viscudes i de la implementació de les propostes.

Des d’aquí volem donar les gràcies a tot el claustre de l’Escola Antònia Simó i Arnó per deixar-nos que els haguem acompanyat en aquest procés de creixement i canvi personal i de centre. Que res us aturi!

Si voleu mirar la resta de fotografies del procés aneu a l’àlbum del nostre compte Flickr!

Detalls del Projecte

Curs 2017-2018

Escola Antònia Simó i Arnò

Almacelles, Lleida

Tambe et pot interessar

Project Details

Categories: