Procés de canvi i transformació a l’Escola Antònia Simó i Arnó

//Procés de canvi i transformació a l’Escola Antònia Simó i Arnó
Procés de canvi i transformació a l’Escola Antònia Simó i Arnó 2018-07-10T16:16:25+00:00

Project Description

Procés de canvi i transformació a l’Escola Antònia Simó i Arnó

Al llarg del curs 2017/2018 hem acompanyat al claustre d’educació infantil i primària de l’Escola Antònia Simó i Arnó en un procés de canvi que tenia com a gran objectiu la transformació de les pràctiques a l’aula a través de la conscienciació del “on estem” i “cap on volem anar”.

L’acompanyament va constar de 10 sessions presencials repartides al llarg de tot el curs i de sessions online que ajudaven a fer el seguiment de tot el procés.

El procés va tenir tres fases ben diferenciades:

  1. Explorem necessitats i obrim ells ulls. A través de diverses activitats i dinàmiques, vam poder fer instrospecció personal i de centre, que ens va servir per situar-nos i saber on érem. A partir d’aquí, vam veure exemples de centres innovadors que es troben en processos similars i d’altres que ja tenen més experiència i recorregut per tal de començar a codissenyar plegats la direcció del camí a seguir.
  2. Un cop teníem clar cap on anar, vam crear els equips impulsors i els equips motors. Els motor estaven formats pels docents de cadascun dels cicles, infantil, inicial, mitjà i superior i eren els que desenvolupaven les propostes d’aprenentatge per implementar a l’aula. Els impulsors, estaven formats per un membre de cadascun d’aquests cicles i es convertirien en els referents d’aquesta implementació, doncs serien les persones encarregades fer-ho i compartir-ho amb la resta del claustre.
  3. Cocreació de propostes d’aprenentatge en forma de productes mínims viables. A través de diferents activitats, els equips motors van anar desenvolupant propostes d’aprenentatge reals, assolibles i transferibles, per poder aplicar a l’aula, tenint en compte aquesta nova visió i camí que havíem decidit seguir. A Educació Infantil van desenvolupar un projecte de decoració dels espais de l’escola, a cicle inicial un projecte gamificat relacionat amb el barri, a cicle mitjà el disseny d’un berenar final de curs i a cicle superior, el disseny de la festa final de curs.

Després de dissenyar les propostes d’aprenentatge els docents les van anar implementant a l’aula i van anar compartint amb la resta el procés. Finalment, com a tancament del procés, es va compartir tots aquells aprenentatges de les tres fases viscudes i de la implementació de les propostes.

Des d’aquí volem donar les gràcies a tot el claustre de l’Escola Antònia Simó i Arnó per deixar-nos que els haguem acompanyat en aquest procés de creixement i canvi personal i de centre. Que res us aturi!

Si voleu mirar la resta de fotografies del procés aneu a l’àlbum del nostre compte Flickr!

Detalls del Projecte

Curs 2017-2018

Escola Antònia Simó i Arnò

Almacelles, Lleida

Project Details

Categories:

Recent Works

Lorem ipsum ex vix illud nonummy, novum tation et his. At vix scriptaset patrioque scribentur, at pro fugit erts verterem molestiae, sed et vivendo ali Lorem ipsum ex vix illud nonummy, novum tation et his. At vix scripta patrioque scribentur...